Vanliga frågor



Jag har inte fått någon anmälningsbekräftelse?

När man anmäler fler än en person så skickas bara en anmälningsbekräftelse, till den person som man skriver in först i anmälan. I svarsmailet finns en länk ”anmälningsbekräftelse” och där finns en sammanställning över alla anmälda och eventuella andra köp (t-shirt, försäkring mm) som gjordes vid anmälan.


Hur ser man att jag är anmäld?

När anmälan är gjord så finns du med i startlistan på hemsidan.

Är redan anmäld och vill seeda om mig?

På hemsidan finns en tabell som indikerar vilka tider som krävs för tider för de olika startgrupperna.
Skicka ett mail till anmalan@stockholmmarathon.se ange ditt namn, lopp och resultat. Vi seedar på sanktionerade hel- och halvmaraton lopp samt Lidingöloppets 30 km klass. Vi tar emot omseedningar till den 7 april, därefter är det endast möjligt att göra det vid nummerlappsutdelningen den 1-3 juni. Vid nummerlappsutdelningen hämtar du din nummerlapp som vanligt därefter går du till informationen och gör din omseedning.


Varför anger ni inte exakta tidsgränser för de olika startgrupperna?

De exakta gränserna bestäms först då vi tilldelar startnummer i mitten av april. Orsaken är att alla startgrupper ska bli lika stora. Det minimerar trängsel och ger en så bra löpupplevelse som möjligt. Tidgränserna ändras lite från år till år och det beror ju på de som anmält sig vilka tidigare meriter de har.

Jag är anmäld och undrar nu om det är möjligt att få tillbaka startavgiften om man blivit sjuk?

Enda sättet att få sin avgift återbetald är om man tecknat Folksams avbeställningsskydd Startklar. Se villkor

Jag vill avboka min startplats och har tecknat Startklar, hur gör jag?

Har du tecknat Folksams avbeställningsskydd Startklar och är sjuk eller skadad så ska du kontakta Folksam på 0771-960960 eller www.folksam.se/forsakringar/idrottsforsakring/startklar för återbetalning av anmälningsavgiften.

Kan jag sälja min startplats?

Har du fått förhinder att delta, kan du göra ett namnbyte på din startplats till och med den 28 maj 2017. Du får själv hitta din ersättare. Det utgår en administrativ avgift på 300 kr. Maila till: namnbyte@marathongruppen.se för att få fullständig information om hur namnbyte går till.

Jag har inte betalat fakturan och då är jag väl inte anmäld?

Jo, faktura är en av flera olika betalsätt och så fort du gjort din anmälan så är det en färdig anmälan oavsett betalmetod. Du har ett ångerdygn på dig att avboka din anmälan, se ASICS Stockholm Marathons fullständiga villkor

Jag behöver kvitto för att få startavgiften betald av arbetsgivaren?

I svarsmailet som bekräftar din anmälan finns en länk till anmälningsbekräftelsen som sammanfattar ditt totala köp. Är ditt köp gjort via Klarna får du en bekräftelse på din betalning oavsett betalningsform. Behöver du ett bättre specificerat kvitto, kontakta då i första hand Klarna: Tel: 08-120 120 10, e-mail: info@klarna.com
Har du gjort din betalning via betalningsformen ”internationella köp” kontakta då arrangören info@stockholmmarathon.se

När kommer en mer detaljerad tävlingsinformation läggas ut på hemsidan?

Senast fyra veckor innan loppet kommer en detaljerad tävlingsinformation läggas ut på hemsidan. I den kan du läsa praktisk information gällande loppet.

När skickar ni ut information om nummerlapparna?

Senast tre veckor före det att ASICS Stockholm Marathon arrangeras så får du ditt startbevis via post eller e-post.

Kan någon annan hämta ut min nummerlapp?

Ja, om den personen har ditt startbevis eller din legitimation.

Var och när kan man hämta nummerlappen?

Nummerlappsutdelning är i Danicahallen, Östermalms IP
Öppettider:
Torsdag 1/6 kl 15.00-20.00
Fredag 2 /6 kl 10.00-20.00
Lördag 3/6 kl 08.00-11.00

Kan jag få nummerlappen skickad till mig i stället?

Nej. Alla måste hämta nummerlappen på nummerlappsutdelning i Danicahallen, Östermalms IP
eller ha ett ombud som hämtar nummerlappen åt sig.

Kan man springa annan sträcka i loppet?

Nej, det är endast ett fullt maraton.