SANNA HED #MARATONCOACHEN

Häng på vår uppladdning inför ASICS Stockholm Marathon med träningsprofilen och PT:n Sanna Hed. Sanna har en bakgrund inom friidrott och kampsport och har jobbat med träning sedan mitten av 90-talet. De senaste åren har hon riktat in sig mot att hjälpa löpare att bli snabbare, starkare och skadefria genom löpfysträning.

Här delar Sanna med sig av sina bästa tränings-, mat- och motivationstips för dig som ska springa ASICS Stockholm Marathon.

Löpning

Inspireras av roliga och effektiva löppass som tar din maratonträning till nästa nivå. Sanna coachar dig till att testa olika distans- och intervallupplägg – för att du ska vara så förberedd som möjligt på startlinjen i slutet av maj.

TILL TIPSEN
Maratonfys

Träningstips med fokus på rörlighet, stabilitet, styrketräning och spänst. Sannas maratonfys är ett nödvändigt komplement till din löpträning om du vill bli starkare och snabbare samtidigt som du håller dig skadefri.

TILL TIPSEN
Mat

Med en okomplicerad syn på mat delar Sanna med sig av näringsrika och goda måltider för dig som maratontränar samt hur du på bästa sätt laddar upp inför och återhämtar dig efter tuffa träningspass och lopp.

TILL TIPSEN
Tankar & tips

Att hålla träningsmotivationen i topp är en tuff utmaning, i synnerhet när faktorer som jobbstress och sjukdom kommer emellan. Med Sannas peppande råd får du verktygen som gör det lättare.

Till tipsen
Privacy Settings
Youtube
Vimeo
Google Maps